Physical education women teachers’ formation in Eriterea

Main Article Content

Ibrahim Omer Ibrahim
Marta Leonor Armenteros-Pimentel
Fidel Francisco Martínez-Álvarez

Abstract

This investigation is done from a gender perspective. Multiple factors limit the woman's complete equality and their incorporation to different social activities, like the physical activity and sport practice, as well as their technical training in this sphere. The purpose of this article is exploring the factors that condition the women poor formation as Physical Education teachers in Eriterea; carrying out a descriptive study that combines techniques of quantitative and qualitative investigation developed in the Technology Institute of Eriterea. It is described the main factors that limit the Physical Education teachers formation in this African country and some stocks are suggested to strengthen this purpose.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Omer Ibrahim I., Armenteros-Pimentel M. L., & Martínez-Álvarez F. F. (1). Physical education women teachers’ formation in Eriterea. Acción, 14(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/6
Section
Artículos Originales

References

Chirino Ramos, M.V. (2009). Ejercicios para favorecer el desarrollo de los desempeños investigativos. Instituto Superior Pedagógico "E. José Varona", Centro de desarrollo Científico Pedagógico Varona.
Fernández Prados, J.S.; Rojas Tejada, A. J. (2003) Escala de acción política no convencional. Análisis de fiabilidad y validez. Revista de Psicologia Política online Nº 26, 41-55 Recuperado de Revista de Psicologia Política online Nº 26, 41-55 Recuperado de http://www.google.com.tw/url?url=http://www.uv.es/garzon/psicologia%2520politica/ N26-3.Fecha: 12/01/2017
Microsoft Encarta. (2010). Religión, tradiciones, costumbres.
Miranda Lena, T., Páez (2003): Evaluación curricular del primero y segundo años de la Carrera para la formación de los profesores generales integrales de secundaria básica. Resultado. Proyecto: Diseño, desarrollo y evaluación del currículo para la formación del profesional de la educación de la Escuela Cubana. U. C. Pedagógicas “E. J. Varona”, Centro de Estudios Educacionales.
Wikipedia. (2010). Religión, tradiciones culturales, costumbres.