Use of video to improve free kick technique in basketball

Main Article Content

Constanza Milena Pérez Pérez

Abstract

With the little training and technological resources in the area of physical education, in the I.E San Nicolas de Tuta, it became necessary to implement the use of new technologies and strategies in order to contribute to an education of quality by integrating ICT in the learning process to develop interaction, collaborative learning. The objective, identify which pedagogical practices through ICT contribute to the improvement of the foundation of a sports technique, for the realization, the descriptive method based on the qualitative approach was applied under the type of participation action research. The results showed that there are large differences between the pre and post test, concluding that the use of video contributed positively and effectively to improve the foundation of the sports technique.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pérez PérezC. M. (2024). Use of video to improve free kick technique in basketball. Acción, 20(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/300
Section
Artículos Originales
Author Biography

Constanza Milena Pérez Pérez, Institución Educativa San Nicolás, Boyacá, Colombia.





References

Aguirre, E., Cobos, J., Gutiérrez, G. y Zavala, D. (2016). Las TICs: sus repercusiones en el entrenamiento deportivo https://efdeportes.com/efd223/las-tics-en-elentrenamiento-deportivo.htm
Alfaro, M. E., Amaya, G. D., Bernate, J. A., Betancourt, M. J., Fonseca, I. P., García, M. F. Rubí. (2019). Fundamentos, evolución e impacto de la Educación Física en la sociedad colombiana (Vol. 1). Bogotá: Editorial EIDEC.
Asmal, K. (2023) La formación docente y el uso de las TIC para el desarrollo de prácticas pedagógicas innovadoras. Universidad Católica de Cuenca, UCACUE Cuenca –Ecuador https://ciencialatina.org/index.php/cienciala/article/view/4485/6866
Granda, L., Espinoza, E. y Mayon, S. (2019) Las TICs como herramientas didácticas del proceso de enseñanza-aprendizaje http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1990-86442019000100104
Juanes, B. y Rodríguez, C. (2021) Educación física en tiempos de Covid-19. Valoraciones a partir de la utilización de las TIC
http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1990-86442021000200032
Sánchez-Alcaraz Martínez, B. J (2014), La utilización de videos didácticos en la enseñanza-aprendizaje de los golpes de pádel en estudiantes, Centro de
Enseñanza Samaniego Murcia - España, Recuperado el 26 de septiembre de 2018, https://ddd.uab.cat/pub/dim/dim_a2014m9n29a/dim_a2014m9n29a5.pdf
Luque, E. (1999) Uso de las TICs en la Educación Física colombiana: una experiencia llena de posibilidades https://www.efdeportes.com/efd171/las-tics-en-laeducacion-fisica-colombiana.htm
Talentos para la vida. (2019) La importancia de conocer y activar los saberes previos de los alumnos para organizar las situaciones de esperanza
http://www.talentosparalavida.com/aula29-2.asp
Tiabaduiza, M. y Rojas, J. (2021) La educación física orientada desde las TICs como una estrategia didáctica para el fomento de la actividad física y el aprovechamiento del
tiempo libre. https://repository.uniminuto.edu/handle/10656/12011
Pinargorte, K. (2020) El uso y abuso de las nuevas tecnologías en el área educativa file:///C:/Users/Admin/Downloads/DialnetElUsoYAbusoDeLasNuevasTecnologiasEnElAreaEducativa-7539716.pdf
UNIR, (2021) Uso de las TIC en educación física. Ventajas y como incorporarlas https://www.unir.net/educacion/revista/tic-educacion-fisica/