Physical-recreational activities of pedagogical careers´ students in the use of free time

Main Article Content

Juan Pablo Machado Almanza
Teresita Delgado Ramirez

Abstract

The deficiencies in the use of the free time with physical-recreational activities of pedagogical careers' students, limit the professional's formation. The objective is to diagnose the current situation regarding the use of free time with physical-recreational activities in the students of pedagogical careers of the University of Villa Clara. A descriptive study is carried out. It was based on the concepts of culture, recreation, physical recreation, physical-recreational activity, free time, participation, youth and community. As a result the particularities of the current student life were studied, it stands out that they ignore activities and healthy recreation forms. The institution valued the great importance of the topic that gives answer to one of the current problems of the youths in the society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Machado AlmanzaJ. P., & Delgado Ramirez T. (2022). Physical-recreational activities of pedagogical careers´ students in the use of free time. Acción, 18(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/218
Section
Artículos Originales

References

Galindo. (2022). Los juegos tradicionales en las actividades físico-recreativas en el consejo popular Vigia Sandino. DSPACE. UCLV. URL. http://dspace.uclv.edu.cu:8089/handle/123456789/13502
González Padrón, A., Chou Rivero, O. & Fuentes, I. (2016). Educación Física, una vía para la educación ambiental en el contexto contemporáneo. Revista CIAF, 3 (1). http://dspace.uclv.cu:8089/handle/123456789/10862
Montes de Oca, Y. (2011). Acciones para incrementar la participación de los jóvenes en actividades físico-recreativas de la circunscripción 75 del consejo popular Rodrigo Amaro del municipio Santo Domingo. [Tesis inédita de maestría]. Universidad de Ciencias de la Cultura Física y el Deporte “Manuel Fajardo”.
OPS. (2018). Glogal action plan on physical activity 2018-2030: more active people for a healthier world.
Pérez Sánchez, A. (1997). Recreación: Fundamentos-Teóricos. Editorial Instituto Politécnico Nacional.
Rodríguez, U., Domínguez, A. & Rodríguez, L.G. (2018). Sistema de acciones para la implementación de exámenes integradores en la Licenciatura en Cultura Física. Acción, 14. http://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/19/54
Sosa Loy, D. (2000). Hacia el necesario tránsito del consumismo al protagonismo como concepción de la recreación. [Tesis inédita de doctorado]. Instituto Superior de Cultura Física. Villa Clara.
Sosa Loy; Aldo Pérez. (2018). Conferencia magistral, Cuba-motricidad, Palacio de las convenciones.
UNESCO. (2017). Educación para los objetivos de desarrollo sostenible 2030. Ediciones Unesco , Francia.