Pedagogical actions whith an interdiscipline approach to environment education

Main Article Content

Raúl Tejeda González
Yaidelin Montero González
David Machín Pérez

Abstract

To carry out a sustainable and tenable educations as a means of this research work. That is why the environmental education is the key to teach trough the whole teaching process the tools to work and to collect results in the environmental education of the student of the Physical Culture career specifically in those who are the second tear. In the investigation process we used some scientific methods such as the interview, document analysis, inductive and deductive one, all of them give us the chance to collect results which are used by the authors to transform the student’s behavior about the environment point of view.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Tejeda GonzálezR., Montero GonzálezY., & Machín PérezD. (2021). Pedagogical actions whith an interdiscipline approach to environment education. Acción, 17(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/161
Section
Artículos Originales

References

Al-Naqbi, A. y Alshannag, Q. (2018). The status of education for sustainable development and sustainability knowledge, attitudes, and behaviors of UAE University students. International Journal of Sustainability in Higher Education, 19(3), 566-588. doi: 10.1108/IJSHE-06-2017-0091
Armenteros, M. (2008) La integración estratégica de la dimensión ambiental en el sistema organizativo de actividad física y deportiva de base. Tesis inédita de doctorado (Doctorado en Ciencias de la Cultura Física “Instituto Superior de Cultura Física”. Camagüey, Cuba.
Daudinot, A. R., & Robert, R. E. (2014). Integración desde la tarea docente. FDeportes.com. 19(199). Recuperado de http://www.efdeportes.com/efd199/integracion desde-la-tarea-docente.htm.
Espinosa, J; Diazgranado, L (2016). La formación ambiental de los estudiantes. Recomendaciones para su consideración en la universidad. Revista Universidad y Sociedad. vol.8 no.3 Cienfuegos may.-ago. Versión On-line ISSN 2218-3620. Consultado el 10 de febrero de 2020.
Fernández, I. (2011). La Recreación Universitaria de la carrera Cultura Física en la formación de actitudes ambientales en áreas protegidas. Tesis inédita de doctorado (Doctorado en Ciencias de la Cultura Física, Instituto Superior de Cultura Física “Manuel Fajardo”. Guantánamo, Cuba.
García, A. y Muñoz, J. M. (2013). Enfoques tradicionales y enfoques emergentes en la construcción del marco teórico de la Educación Ambiental para el Desarrollo Sostenible. Revista Española de Pedagogía, año LXXI, No 255, mayo-agosto 2013, 209-226, rep 225. Recuperado de https://revistadepedagogia.org . Consultado el 19 de febrero de 2020.
González, A.M. et al. (2006). Estrategia de Educación ambiental para los atletas en la Cultura Física. Granma. La Habana: Editorial Deportes.
Horruitinier, P. (2006). La Universidad Cubana: el modelo de formación. La Habana: Editorial Félix Valera.
Machín, D et al. (2019). Proyecto formativo recreativo “Pensando en Ti”. Revista DeporVida. Volumen 16. Edición especial 2019. ISSN 1819-4028. Holguín, Cuba.
Ordóñez-Diaz, M. M., Montes-Arias, L. M. y Garzón-Cortés, G. (2018). Importancia de la educación ambiental en la gestión del riesgo socio-natural en cinco países de América Latina y Caribe. Revista Electrónica Educare, 22(1), 1-19. doi: http://dx.doi.org/10.15359/ree.22-1.17
Pérez, R.M. (2012). La Formación Ambiental Universitaria en Cultura Física. Tesis inédita de doctorado (Doctorado en Ciencias de la Cultura Física “Universidad de Ciencias de la Cultura Física y el Deporte Manuel Fajardo”. Facultad de Holguín, Cuba.
Severiche-Sierra, C.; Gómez-Bustamante, E.; Jaimes-Morales, J. (2016). La educación ambiental como base cultural y estrategia para el desarrollo sostenible. Telos, vol. 18, núm. 2, mayo-agosto. Universidad Privada Dr. Rafael Belloso Chacín. Maracaibo, Venezuela. Disponible en: http://www.redalyc.org/ artículo.oa?id=99345727007.
Tovar-Gálvez, J. (2017). Pedagogía ambiental y didáctica ambiental: Tendencias en la educación superior. Revista Brasileira de Educação, 22(69), 519-538. doi: 10.1590/s1413-24782017226926.