Diagnosis of the control of technical actions - tactics during combat in scolaires Wrestlers

Main Article Content

Ricardo Enrique Ibáñez Díaz
Rafael de Mato Navelo Cabello

Abstract

The main conceptions that are managed at the present time about the control of the technician-tactical actions during the wrestlers combat are ignored, imprecise, with a high grade of each trainer's improvisation or sport organization. The objective that is pursued is to diagnose the current state that it presents the control of the actions technician - tactical during the combat in school wrestlers. The used methods were: analysis of documents, the observation, the survey and the triangulation. As results it was appreciated that deficiencies exist scientifically in the orientation, the logic and internal structure of the combat, little analysis and pursuit of the control of the technician-tactical actions neither a regular, standardized system or normal to control the actions technician - tactical of the wrestlers during the combat.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ibáñez DíazR. E., & Navelo CabelloR. de M. (1). Diagnosis of the control of technical actions - tactics during combat in scolaires Wrestlers. Acción, 15(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/62
Section
Artículos Originales

References

Navelo, R. (2001). Modelo didáctico alternativo para la preparación técnico-táctica de los jóvenes voleibolistas. (Tesis de Doctorado s/e). Instituto Superior de Cultura Física “Manuel Fajardo”. La Habana, Cuba
Gutiérrez, R. (2005). Hacia una didáctica formativa y optimización del proceso docente. Universidad Central de Las Villas. Cuba.
Gutiérrez, R. (2005). Los componentes del proceso pedagógico y su interacción dinámica. En “Hacia una didáctica formativa” (pp.67-74). [Material básico]. Villa Clara.
Álvarez, C. (2001). La Pedagogía como ciencia. La Habana: Educación y Desarrollo.
Álvarez, C. (s/f). La investigación científica en la sociedad del conocimiento. La Habana: Educación y Desarrollo .
Labarrere, G., & Valdivia, G. (2001). Pedagogía. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Addine, F., & otros. (2002). Compendio de Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.
Addine, F. , González, A. M., & Recarey, S. (2002). Principios para la dirección del proceso pedagógico. En Compendio de Pedagogía (pp. 80-101). La Habana: Pueblo y Educación .
Ibañez, R.E. (2003). Propuesta de un Instructivo pedagógico para la formulación de los objetivos en la unidad de entrenamiento en la Lucha Olímpica. (Trabajo de diploma, s/e). Instituto Superior de Cultura Física. Villa Clara.
López, R., & Perera, M. (2015 enero-junio). El entrenamiento deportivo y el proceso pedagógico: algunas apreciaciones desde la Lucha Olímpica. Revista Ciencia y Actividad Física.2 (1).
López, R., & Perera, M. (2016 mayo-junio). Propuesta de diagnóstico para los estilos de aprendizaje en la enseñanza de la Lucha deportiva. Revista IPLAC. 3.
Programa Integral de Preparación del Deportista, especialidad de Lucha. (2016). INDER. Organismo Central. Editorial Deportes
González, S. (1996). Planificación del entrenamiento en la lucha deportiva. [CD Universalización]. Carrera de Licenciatura en Cultura Física.
González, S., & Cañedo, I. (s.f.). Técnicas de la lucha deportiva. [Formato digital].