Pre-sports games to favour the group work in the kind of Physical Education

Main Article Content

Keliana Bertha Guibert Hechavarría
Omar Delis Prades
Marcelina Consuegra Pino

Abstract

There isn't any methodological instruction for the Physical Education Program related with team work using pre-sport games as a kind of lesson in order to develop interpersonal relationships  for the integral student's formation. The researchers'aim was to choose pre-sports games to improve team work in the Physical Education lesson.  Based of the results of the diagnosis, there is a proposal of pre-sports games to favours the team work in the lesson for fifth grade student of the Leonte Guerra Castellanos school of the municipality Mayarí, Holguín. Differents scientific methods were used such as: historic- logician, analytical-synthetic, observation, interview, documental review. The implementation of the pre-sports games provided the increment of the group actions like a form to motivate the students, in order to achieve the significant learning and the enrichment of the program of Physical Education in the second cycle.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Guibert HechavarríaK. B., Delis PradesO., & Consuegra Pino M. (2021). Pre-sports games to favour the group work in the kind of Physical Education. Acción, 17(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/148
Section
Artículos Originales

References

Cáceres, J. (2020) Juegos pre-deportivos para favorecer el trabajo grupal en la clase de Educación Física en el quinto grado. Trabajo de Diploma. Facultad de Cultura Física “Manuel Fajardo”, Universidad de Holguín, Cuba.
López, A. (2006) El proceso de enseñanza–aprendizaje en la Educación Física. La Habana: Editorial Científico–Técnica.
Ministerio de Educación (2001), Programa de Educación Física para el segundo ciclo de la Educación Primaria. MINED, Cuba.
Sainz de la Torre, N. (2010) Psicopedagogía de la Educación Física y el Deporte Escolar. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Watson, H. y colectivo de autores. (1973) Teoría y Práctica de los juegos. Ciudad de La Habana: Editorial Deportes
Watson, Herminia (2008) Régimen de participación masiva. Ciudad de La Habana: Editorial Deportes.