Focuses to develop the telling competition of the professionals of physical culture and sport

Main Article Content

Berta Bosque-Jiménez

Abstract

The work summarizes considerations in connection with the definition of Telling Competition concept focused by competitions, which call the attention of the scientific contemporary community's sight. It is encompassed from the communications some nuances, that have conditioned the interpretations that enable the approach to the linguistic and/or psychological vision that integrate the focuses to develop the professional's telling competition. For understanding the phenomenon, with the contribution of a new concept of the Telling competition of the Professional of Physical Culture and the Sport and for its development it was used workshops methodology, from reflexive learning in search of a self-regulation to better professionals’ performance.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bosque-JiménezB. (1). Focuses to develop the telling competition of the professionals of physical culture and sport. Acción, 14(s/n). Retrieved from https://accion.uccfd.cu/index.php/accion/article/view/11
Section
Artículos Originales

References

Canale, Michael y Merrill Swain (1983).Theoretical Bases of Communicative Approches to Second Language Teaching and Testing. pp. 1-47.
Castillo Mercado, A. (2000). "El sobresaliente y la competencia comunicativa". Colombia. Proyecto C.A.S.
Fernández González, A. M. (1996-2002).La competencia comunicativa como factor de eficiencia profesional del educador. Tesis (en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas) ISP Enrique José Varona, La Habana.
Fernández González, A.M. (2000). La competencia comunicativa del docente: exigencia para una práctica pedagógica interactiva con profesionalismo.- Revista digital de Educación y Nuevas Tecnologías.-No. 10.- agosto.
Gumperz, J. J. y D. Hymes (1964). «The Ethnography of Communication» en American Anthropologist, vol. 66, n. º 6, part 2.
Habermas, Jürgen (1987). Teoría de la acción comunicativa. Taurus, Madrid. ISBN 8430603417.
Pulido, A; Vilma Pérez. (2004) «Hacia un concepto de competencia comunicativa integral: un novedoso acercamiento a sus dimensiones».
Rodríguez Acevedo, G. (1998).Enfoques para la educación. Revista Iberoamericana de Educación No. 18, septiembre- diciembre.
Roméu A. (2003).Teoría y práctica del análisis del discurso. Su aplicación en la enseñanza. La Habana: Pueblo y Educación.
Sivila Jiménez, E. (2004). La comunicación educativa en la labor pedagógica del entrenador de juegos deportivos. Tesis de formación doctoral Facultad Holguín.
Ortiz, E. (1997).Cómo desarrollar la competencia comunicativa del maestro? Instituto Superior Pedagógico de Holguín.
Van Dijk. (1995). "Discourse semantics and ideology". Discourse and society 6.2: 243-289